Integritetspolicy
Denna integritetspolicy uppdaterades den 06/10/2022.
1. Introduktion
Divain Team lägger stor vikt vid skyddet av användares integritet och sina skyldigheter enligt gällande lagbestämmelser.
Denna integritetspolicy hjälper dig att bättre förstå de dataskyddsprinciper som tillämpas av Divain Team. Vi uppmanar dig att läsa den innan du lämnar över dina personuppgifter.
Divain Team SL, med säte på Ctra. Astorga-Pi, 34, 24710 Astorga, León, är ansvarig för databehandlingen för webbplatsen www.divainparfums.com
Denna integritetspolicy kan uppdateras av Divain Team när som helst. Datum för senaste revidering kommer att visas på denna sida. Vi rekommenderar att du regelbundet granskar den.
Observera att genom att använda webbplatsen www.divainparfums.com samtycker du till att Divain Team samlar in, registrerar, organiserar, lagrar, använder och/eller överför dina personuppgifter i enlighet med denna integritetspolicy.
2. När samlar vi in din information?
Vi samlar in dina personuppgifter när du:
- Besöker vår webbplats.
- Skapar ett konto på vår webbplats.
- Gör en beställning eller bokning på vår webbplats.
- Prenumererar på våra nyhetsbrev.
- Registrerar dig för ett av våra lojalitetsprogram.
- Deltar i särskilda operationer, såsom spel, tävlingar, produkttester, kundundersökningar eller marknadsundersökningar.
- Delar innehåll på sociala nätverk som Instagram, Facebook, Pinterest eller Twitter med hashtagen #Divain eller andra hashtagen vi erbjuder.
- Kontaktar oss, särskilt när du ringer eller skickar in en förfrågan eller klagomål till vår kundtjänst, när du betygsätter eller recenserar våra produkter och/eller tjänster eller när du pratar med andra besökare i realtid.
Om du har samtyckt till att tredje parter skickar oss personuppgifter om dig.
3. Vilken information samlar vi in om dig?
Vi betraktar all information som kan identifiera dig direkt eller indirekt som "personuppgifter". Vi kan främst samla in följande personuppgifter:
Uppgifter om din identitet, särskilt kön, efternamn, förnamn, adress, telefonnummer, e-postadress, användarnamn och lösenord, födelsedatum eller ålder.
Uppgifter om ditt betalningssätt, särskilt ditt kreditkortsnummer och utgångsdatum.
Uppgifter om våra affärstransaktioner, särskilt ordernummer, din köphistorik, din begäran eller kommunikation med vår kundtjänst, dina preferenser och intressen, din aktivitet på webbplatsen eller information om våra lojalitetsprogram.
Innehållsuppgifter (foton, videor, recensioner, kommentarer etc.).
Uppgifter om dina sociala mediekonton (användarnamn, biografi, plats etc.), uppladdningar och meddelanden vid delning av innehåll eller användning av hashtagen #Divain eller andra hashtagen vi erbjuder.
Uppgifter om inspelningar av telefonsamtal för att tillhandahålla bästa möjliga servicekvalitet, särskilt för träning och utvärdering av vår personal.
Tekniska data, särskilt din IP-adress eller information om hur din enhet navigerar på vår webbplats.
Andra uppgifter som du tillhandahåller när du kontaktar oss eller som vi har fått från tredjepartsleverantörer.
4. Varför samlar vi in dina personuppgifter?
Vi samlar in dina personuppgifter delvis eller helt främst för följande ändamål:
- Webbplatsadministration och förbättring av tjänstekvaliteten. Denna behandling är nödvändig för de legitima intressen som nämns ovan.
- Behandling av dina beställningar (beställningar, leveranser, fakturor, kundservice efter försäljning etc.). Denna behandling är nödvändig för att fullgöra ett avtal som du är part i;
- Kundrelationshantering (CRM), särskilt för att lära känna dig bättre och ge dig personliga erbjudanden om våra produkter och tjänster (särskilt via e-post, SMS, på sociala nätverk eller andra medel och genom att visa riktade annonser på webbplatser och sociala nätverk), för att hantera din medlemskap i vårt lojalitetsprogram och analysera och förutse marknadstrender för att bättre möta dina behov. För dessa ändamål kan vi utföra målinriktning baserad på dina preferenser, intressen och köpbeteende, analysera ditt surfande och förfrågningar på vår webbplats eller vidta andra åtgärder för att bättre kvalificera vår databas. Till exempel kan vi importera en lista i Facebook som inkluderar krypterade data (e-post eller telefonnummer) för att identifiera användare som redan har haft en interaktion med våra varumärken och/eller som kan vara intresserade av våra produkter och tjänster och erbjuda dem personlig annonsering på sociala nätverk. Genom att skapa ett konto kan vi anpassa din kundupplevelse, men du kan också göra en beställning med alternativet Gästutcheckning. Denna behandling görs med ditt samtycke eller är nödvändig för de legitima intressen som nämns ovan.
5. Delar vi din personliga information?
Vi säljer eller hyr aldrig ut dina personuppgifter till andra företag för marknadsföringsändamål.
Divain Team är ett internationellt företag som verkar i många länder. De personuppgifter vi samlar in om dig kommer att användas av Divain Team och kan överföras till andra Divain Team-företag om det behövs.
Det kan också delas med tjänsteleverantörer som valts för deras expertis och tillförlitlighet och agerar på våra vägnar och enligt våra anvisningar (orderbehandling och -uppfyllnad, säker betalning, kundtjänsthante-ring, teknisk utveckling och underhållsoperationer, prissättning och recensioner, analys, spamförebyggande, affiliate och digital kampanjhantering etc.). Vi tillåter dessa tjänsteleverantörer att använda dina personuppgifter endast i den utsträckning som är nödvändig för att utföra tjänster å våra vägnar eller för att uppfylla lagliga krav och vi strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter.
Dessa tredje parter kan befinna sig inom eller utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES), inklusive länder som inte erbjuder samma skyddsnivå för data som i ditt hemland. I sådana fall kommer vi att säkerställa att vi:
Får ditt tydliga samtycke att dela dina personuppgifter med dessa tredje parter.
Ingår lämpliga datatransferavtal enligt de standardavtalsklausuler som fastställts av Europeiska kommissionen.
Följer bindande företagsregler (BCR) godkända av behöriga myndigheter.
Säkerställer att sådana tredje parter följer ramverket EU-US Privacy Shield och principerna för Privacy Shield som rör insamling, användning och lagring av personuppgifter som överförs från Europeiska unionen till USA.
Slutligen kan vi också överföra dina personuppgifter till lokala myndigheter om det krävs enligt lag eller som en del av en utredning och i enlighet med gällande lagstiftning.
6. Hur skyddar vi dina personuppgifter?
Vi implementerar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder, med hänsyn till datans natur och de risker som är förknippade med deras behandling, för att bevara säkerheten och konfidentialiteten för dina personuppgifter och särskilt för att förhindra att de ändras, skadas eller åtkommas av obehöriga tredje parter.
Sådana åtgärder kan vara praktiska, såsom att begränsa tillgången till data till tjänstepersonal som är auktoriserad att göra detta med stöd av sina uppgifter; kontraktsmässiga garantier om en extern leverantör används; integritetspåverkande studier; regelbundna granskningar av våra integritetspraktiker och -policyer och/eller fysiska och/eller logiska säkerhetsåtgärder (skyddad åtkomst, autentiseringsprocedure, säkerhetskopior, antivirusprogram, brandväggar etc.).
7. Vilken är vår policy gällande minderåriga?
Denna webbplats www.divainparfums.com är inte avsedd för minderåriga.
Vi samlar inte medvetet in eller behandlar personuppgifter som rör minderåriga. Om vi får kännedom om att personuppgifter som rör minderåriga har samlats in utan föräldrars eller laglig vårdnadshavares förutgående samtycke, kommer vi att vidta lämpliga åtgärder för att kontakta personen och, om nödvändigt, ta bort sådana personuppgifter från våra servrar och/eller leverantörers servrar.
8. Vad är vår Cookie Policy?
För mer information om vår Cookie Policy, klicka här: https://divainparfums.com/pages/cookies-policy
9. Hur hanterar du innehållet du delar på sociala nätverk med de hashtags vi föreslår?
- Du kan välja att använda våra hashtags för att tagga ditt innehåll på sociala nätverk som Instagram, Facebook, Pinterest eller Twitter.
- Genom att använda sådana hashtags bekräftar och samtycker du till att ditt innehåll kan visas på vår webbplats och användas för att hänvisa till våra produkter eller tjänster.
- Vi påminner dig om att informationen du gör offentlig på sociala nätverk kan ses, användas och lagras av andra över hela världen, särskilt i länder som inte har lagstiftning som säkerställer adekvat skydd av dina personuppgifter enligt din hemlandsdefinition.
- Vi vill också påpeka att när du skickar innehåll med hjälp av en av våra hashtags regleras din användning av sociala nätverk uteslutande av de allmänna villkoren för dessa sociala nätverk. Vi rekommenderar att du regelbundet läser och konsulterar dem.
- Om du vill förhindra att visst innehåll visas på vår webbplats, vänligen ta bort det från det sociala nätverket eller sluta använda en av våra hashtags.
10. Hur länge behålls dina personuppgifter?
Vi strävar efter att behålla dina personuppgifter inte längre än nödvändigt för att uppfylla syftena i denna integritetspolicy eller enligt tillämplig lag.
Som en allmän regel:
- Uppgifter om potentiella kunder/klienter behålls, om du inte uttrycker din opposition eller lämnar in en avregistreringsbegäran, under en period på tre år från deras insamling eller från den senaste kontakten eller avslutningen av affärsförhållandet. Efter denna treårsperiod kan vi kontakta dig igen för att ta reda på om du vill fortsätta att ta emot kommersiella erbjudanden. Om vi inte får ett positivt och uttryckligt svar från dig kommer uppgifterna om dig att raderas eller arkiveras enligt gällande bestämmelser.
- Uppgifter om identitetsdokument kan behållas i ett år om du utövar dina rättigheter.
- Kreditkortsuppgifter kommer att raderas efter transaktionen eller arkiveras för bevisändamål enligt gällande bestämmelser. Med ditt uttryckliga samtycke kan bankuppgifter behållas till utgångsdatumet för kreditkortet. Vi sparar aldrig ditt visuella kryptogram.
- Uppgifter för att bevisa en rättighet eller ett avtal eller som behålls i enlighet med en laglig skyldighet kan arkiveras enligt gällande bestämmelser.
- Uppringningsuppgifter eller inspelningar av telefonsamtal kan lagras i upp till sex månader.
11. Vilka är dina rättigheter gällande dina personuppgifter och hur kan du kontakta oss?
Om du lämnar ditt e-postadress, telefonnummer eller postadress kan du få e-postmeddelanden, samtal eller meddelanden om våra produkter, tjänster eller framtida evenemang. Du kan när som helst avregistrera dig från våra e-postlistor genom att kontakta oss på nedanstående adress eller genom att klicka på länken "avregistrera" i alla våra e-postmeddelanden. Du kan också ändra dina kontoinställningar när som helst.
I enlighet med tillämpliga föreskrifter har du rätt till åtkomst, rättelse, radering och portabilitet av de uppgifter som rör dig, samt rätt att invända mot och begränsa den datoriserade bearbetningen av dina uppgifter. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. För att utöva dessa rättigheter måste du skicka oss motsvarande begäran med bevis på din identitet:
Via e-post till kundtjänst på: hello@divainparfums.com
Via post till följande adress:
Divain Team SL.
Ctra. Astorga-Pi, 34
24710 Astorga, León, Spanien
Vi informerar dig om de åtgärder vi vidtar som ett resultat av din begäran så snart som möjligt och, i vilket fall som helst, inom en månad från mottagandet av den. Vi förbehåller oss dock rätten att vägra att agera på begäranden som uppenbart är ogrundade eller överdrivna.
Du har också rätt att lämna in klagomål till tillsynsmyndigheten, den spanska dataskyddsmyndigheten (C/ Jorge Juan, 6. 28001 - Madrid www.agpd.es), om du anser att behandlingen inte överensstämmer med gällande föreskrifter.
Om du har några frågor om denna integritets- och dataskyddspolicy, kontakta gärna vår kontaktperson.