FAQS

Leverans

Kostar leverans?

Fri leverans vid order från 410 SEK. För vidare information se Leveransvillkor.

Parfymer

Hur tar jag reda på parfymens intensitet eller vilken doftfamilj parfymen tillhör?

Alla våra parfymer har en parfymbeskrivning där vi så gott det går redogör intensitet, vilken årstid doften passar bäst och vilken luktfamilj den tillhör. Du kan välja och klicka på en parfym för att få mer information.

Hur många timmar håller parfymen i sig?

Tiden en parfym håller i sig är en väldigt subjektiv bedömning och varierar beroende på många faktorer såsom hudens pH-värde, årstid, olika ingredienser och dessutom var parfymen sprejas. För att en parfym ska hålla sig längre rekommenderar vi att spreja på ren och insmord hud. Använd en kroppslotion efter morgonduschen och spreja efter.

Var tillverkas parfymen?

Våra parfymer tillverkas uteslutande i Spanien.

Säljer ni märkesparfymer?

Parfymerna i vår katalog är framtagna av DIVAIN. De är inspirerade av populära, moderiktiga och välkända märken.  

Betalningsmetoder

Vilka betalningsmetoder är tillgängliga på webbutiken?

Du kan betala din beställning med VISA, Mastercard, American Express Apple Pay eller G Pay.

Butiker

Har ni egna butiker där jag kan köpa parfym?

Vi har inte några egna butiker. Vi säljer enbart parfymer i vår webbutik. Vi förstår att det kan vara svårt att beställa en parfym du inte provat. Därför erbjuder vi Try&Buy. För vare 100 ml-parfym du beställer får du ett parfymprov så du kan prova parfymen utan att öppna den stora flaskan. Läs mer här: https://divainparfums.se/pages/divain-try-buy

Returrätt

När och hur kan jag begära retur av varor jag inte vill behålla?

Om du inte är nöjd med dina parfymer, kontakta kundtjänst inom14 dagar efter leverans. Du måste kontakta oss skriftligen via e-post eller i webbchatten. Det går snabbast att välja rubriken ”Återbetalning” under Mitt konto och begära återbetalning av en beställning.

Hur skickar jag tillbaka parfymen?

Parfymer måste skickas tillbaka i perfekt skick, får inte ha hanterats och plomberingen måste vara obruten. Alla varureturer måste skickas tillbaka i originalemballage senast 14 dagar efter leverans. 

Måste jag skicka tillbaka pafymprover?

Nej. 3 ml parfymprover medföljer alla beställningar och är kostnadsfria. De är till för att du ska kunna prova 100 ml-parfymer utan att först öppna dem. Om du inte vill behålla parfymer skickar du tillbaka dem i originalemballage men du får behålla parfymproverna. 

Om du däremot beställt en vara och erhållit en gåvoartikel och önskar skicka tillbaka varan måste även gåvoartikeln skickas tillbak i nyskick, utan att ha hanterat den och plomberingen måste vara obruten.  

Måste jag betala frakt vid retur?

Nej, DIVAIN står för leveranskostnader vid retur av varor. Förbehåll: vissa varor erbjuder vi ingen returrätt för (påfyllningsbar 5 ml sprejflaska, parfymremsor, Discovery Set)

Återbetalas även beställningens fraktkostnader?

Nej, fraktkostnader vid beställning återbetlas inte.

Gäller returrätt för alla produkter i webbutiken?

Nej, DIVAIN godtar inte retur för följande produkter:
- Parfymprover
- Tillbehör
- Discovery Set
- Tester
-DIVAIN Home

Rabatter

Hur använder jag en rabattkod? 

Om du har tillgång till en rabattkod erbjuds rabatt vid beställningstillfället. Följ de här stegen för att använda en rabattkod:
1) Lägg till varor i kundkorgen som omfattas av rabattkoden och välj ”Gå till betalning”
2) I fältet för ”Rabattkod” fyller du i rabattkoden och väljer ”Använd”

Information gällande rabattkoder: Rabattkoder gäller utvalda varor i sortimentet. Rabattkoder kan inte lägga till beställningar i efterhand. Rabattkoder kan inte läggas till andra kampanjer, vissa specialerbjudanden eller övriga rabatter. Om din beställning omfattas av fler än en rabatt väljs automatiskt den högsta rabattsumman. Om den erbjudna rabatten omfattas av volymrabatt och en eller fler varor skickas tillbaka räknas värdet av rabattkoden bort från summan som ska återbetalas eftersom beställningen inte längre uppfyller volymkravet för rabatten.

Parfymprover

Kan jag beställa parfymprover?

Ja, DIVAIN erbjuder möjligheten att beställa parfymprover separat. Dessutom erbjuder vi förpackningar med utvalda parfymprover. Kom ihåg att vi erbjuder TRY&BUY: för vare 100 ml-parfymflaska du beställer följer ett parfymprov med så att du kan prova parfymen utan att öppna den stora parfymflaskan.

Kan jag skicka tillbaka parfymprover ?

Nej, vi erbjuder varken bytesrätt eller returrätt för parfymrover eller förpackningar med parfymprover.

Var är min beställning?

Var är min beställning?

Du får en e-postbekräftelse från budfirman GLS där du ser ett spårningsnummer för att kunna följa leveransen. Du kan också få din beställning levererad till Parcel Shop och hämta upp din beställning där.

Jag har tagit emot min beställning men varorna stämmer inte överens med beställningen och/ eller är skadade. Vad gör jag?
Kontakta vår kundtjänst via webchatten eller e-post för vidare instruktioner.

Mitt konto

Jag kan inte logga in på mitt konto. Vad gör jag?

Vi rekommenderar att du skapar ett konto på vår hemsida och beställer en prenumeration på vårt nyhetsbrev. Om du redan har ett konto vänligen logga in med din e-post samt lösendord. Har du glömt bort ditt lösenord klicka på "Jag har glömt mitt lösenord"

Du får omedelbart en e-post för att välja ett nytt lösenord. Om du inte får e-post är det troligt att du inte skapat ett konto. När du skapat ett konto och loggat in och beställ dina varor.

"VIKTIGT" Försäkra dig om att du skrivit e-postadressen korrekt och skapa endast ett konto.