Bästsäljande parfymer på 80- och 90 -talet
Några av de mest slående trenderna inom mode, teknik och inredning är retro eller vintage stilar. Det är ingen överraskning att kärleken till de retroåren, som 1960-talet, är tillbaka igen.
Nostalgia, utlösts av vår luktsinne, är en stark utlösare för känslor och minnen, det är därför vi idag kommer att prata om de mest populära vintageparfumerna från 80-talet och 90-talet. Varför inte minnas dina favoritår?
Topp kvinnliga parfymer från 80-talet och 90-talet
En av de mest populära marknaderna för parfym är utan tvekan den för kvinnliga dofter, eftersom kvinnor anser att designerparfym är en nödvändighet med varje outfit. Det är därför vi kommer att börja med att titta på Kvinnors parfym på 80- och 90-talet.
VIN-577
Känd för sin provokativa och mystiska natur. Poison låg högst upp på listan över de mest populära parfymerna i 80- och 90-tal. Det utmärkte sig för sina karismatiska och föränderliga noter av kryddig frukt, bärnsten, mysk och mjuk, seduktiva honungsnoter.
VIN-084
Är ett av de viktigaste designer modevarumärkena i världen, därför är vi inte förvånade över att hitta dess berömda parfym., på den här listan. Feminint och romantiskt, som kärlekens stad, doften av denna eau de toilette påminner oss om blommor som rosor och violer med sina blommiga toppnoter. En sann retroklassiker!
VIN-082
Penelope Cruz, Kate Winslet och Juliette Binoche var ansiktet för denna berömda doft från Fransk lyx parfym- och kosmetikaföretag. Slagit en perfekt balans mellan en sober och elegant doft med sensuella anteckningar som väckte mer feminina och djärva sidan av kvinnor i retrotiden.
VIN-276
Även om denna parfym uppstod i början av 1900-talet, komplexiteten i doften med lyxiga, eleganta och exotiska noter bidrog till dess fortsatta popularitet genom åren. Dessutom, är en parfym stödd av Carlo Magnani, en mycket viktig italiensk baron under förra seklet.
De mest kända herrparfumerna från 80-talet och 90-talet
Används för speciella tillfällen eller som aftershave, mäns dofter markerade också eran av 80- och 90-tal, som blir en ikon av manlighet och skönhet, samt sensualitet. Vi är säkra på att följande varumärken kommer att väcka många minnen som du älskar.
VIN-020
"Ett av de märken som varje man känner till och bör använda. Känd som märkets mästerverk," marked the 90-tal, betraktas som en symbol för attraktiv och muskulös man. En annan stor framgång under retroåren var Jovan.
VIN-028
Som namnet antyder var denna nya herrparfym en hyllning till stark och manlig man. Denna doft, som kombinerade dofter från en mans rutin som essenser från barberare, citrus och skog.