Historien om designermärket Lowe
Det spanska varumärket, Loewe, föddes i en liten atelier i Madrid omkring 1872. Under åren har dess kvalitet, dess unika mönster och dess exklusivitet gjort det till en riktig ikon för mode över hela världen.
Idag har Loewe en klar iräckvidd och en väl definierad allmänhet utöver bara spanska, som är engagerad i lyxdesigner modevaror. Men hur kom det hit? För att svara på denna fråga måste vi gå tillbaka till början och lära känna Designer Brand Loewe från sina första kapitel av inspiration och passion.
Loewe -historien
Ursprunget till det spanska designermärket
Det kan sägas att historien om Loewe började i en lädervaruverkstad, belägen på Calle Lobo (nu Calle Echegaray) i Madrid 1872, med ankomsten av Tysk hantverkare Heinrich Loewe Rössberg, som hade en stor ambition att skapa sitt eget modemärke.
20 år senare föddes Loewe med den första nya butiken i huvudstaden i Spanien, på Príncipe de Madrid Street. Och 13 år senare, tack vare hans stora popularitet bland älskare av lyxvaror, blev han den Leverantör till Royals på uppdrag av Alfonso XIII.
Utvidgningen av Loewe
Efter att ha fått titeln som officiell leverantör av det kungliga hushållet och överlämnat företagets kontroll till företaget till Enrique Loewe Knappe, grundarens barnbarn, Loewe började växa snabbt och uppnå en stor närvaro i Spanien.
De nya designen lanserades på marknaden 1945 av José Pérez de Rozas, den nya kreativ regissör, hjälpte modehuset att få mycket mer Internationell berömmelse på den nya samlingen.
Från och med 1963 började Loewe -butiker att öppna i länder som England och Japan. Likaså framstegen till kvinnors klädda lyxmode och designen av dess ikonisk logotyp av Vicente vela hjälpte till att förstärka varumärkets prestige.
Modern tid
Under 1980 -talet gick Loewe i händerna på Rumasa -gruppen och blev senare en del av Urvois spinola grupp. 1988, ett år efter hans berömda Esencia parfym (Divain-012) lanserades på marknaden, Enrique Loewe Lynch skapade Loewe Foundation, som årligen tilldelar en internationell poesipris.
Under firandet av 150 -årsjubileum tillkännagav Loewe 1996 sin försäljning till LVMH -grupp (Moët Hennessy Louis Vuitton). Senare 1997, designern Narciso Rodríguez Skapade sin klara kvinnors linje för det lyxiga modemärket.
Under de följande åren fram till idag har varumärket haft stora kreativa regissörer vid rodret som Stuart Veers (2007-2013) och den nuvarande regissören Jonathan Anderson.
Loewes modestil
Om det finns en sak som har utmärkt Loewe, är det dess förmåga att bryta stereotyper. Detta märke, född i Spanien för mer än ett sekel sedan, har blivit en viktig del av många kulturella och sociala rörelser.
Ett exempel på detta är det berömda Amainväska skapades 1975 av Darío rossi och inspirerad av krigerna Grekisk mytologi, en symbol för kvinnors empowerment som markerade en före och efter i Loewes historia.
Dessutom har detta märke haft stöd av stora personligheter som Ava Gardner, en ikon från 1900 -talet. Påverkan som väskan köpte av denna skådespelerska i en signaturbutik hade, blev en av deras mest efterfrågade produkter och kollektionen är känd för sina läderväskor.
Idag har Loewe, tillsammans med Jonathan Anderson, beslutat att skapa en rad produkter som är mycket mer klassisk, sammanhängande och trogen till dess värden.
Loewe parfymer
Förutom kläder och accessoarer har varumärket också sin egen linje med Loewe parfymer För män och kvinnor som lämnar ett märke av sitt hantverk. Vi kan inte låta bli att nämna deras klassiska doft för kvinnor, Solo Loewe Ella, (Divain-589) och deras populära Aire de Loewe (Divain-105), gjorda för de kvinnor som älskar och njuter av de små detaljerna i livet.
- Taggar: History